Cookievoorkeuren
InstellingenIk ga akkoord

Onafhankelijk klachtenloket op termijn verplicht voor aanbestedende diensten

Gepubliceerd op: maandag 14 maart 2022

Onafhankelijk klachtenloket op termijn verplicht voor aanbestedende diensten

Het wordt voor aanbestedende diensten verplicht om een klachtenregeling te hebben met een onafhankelijk klachtenloket. Pro 10 adviseert aanbestedende diensten om zich hier tijdig op voor te bereiden. De handreiking ‘Klachtafhandeling bij aanbesteden’ van het ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) biedt handvatten voor het opzetten of verbeteren van een klachtenregeling.

Door een adequate klachtenafhandeling kunnen misverstanden, onbedoelde fouten en/of ten onrechte gestelde eisen soms nog tijdig worden hersteld. Dit draagt bij aan een professionele relatie tussen ondernemer en aanbestedende dienst.

Pro 10 richt het klachtenloket graag voor u in en stelt op momenten dat daar behoefte aan is expertise beschikbaar. Zo bent u, tegen lage kosten, altijd verzekerd van een hoogwaardige en professionele klachtenafhandeling. Bij de klachtenafhandeling beoordelen zeer ervaren aanbestedingsjuristen objectief de klacht en dienen van advies. Voor meer informatie en de mogelijkheden kunt u mailen naar info@pro10.nl. Wij nemen dan contact met u op.


Terug naar overzicht