Cookievoorkeuren
InstellingenIk ga akkoord

Organisatietalent Helma de Graaff uitgelicht

Gepubliceerd op: donderdag 24 november 2022

Organisatietalent Helma de Graaff uitgelicht

Pro 10 heeft gedreven en enthousiaste professionals. Zij hebben allen hun eigen unieke verhaal over hoe ze bij Pro 10 terecht zijn gekomen. Dit keer het verhaal van onze officemanager, Helma de Graaff. Zij is van alle markten thuis en zorgt ervoor dat alles rondom de aanbestedingen en detacheringen op rolletjes loopt.

Na haar secretariële opleiding begon haar carrière bij de Stichting Vakbekwaamheid Horeca (SVH). Tien jaar lang kwam haar organisatietalent tot bloei. Ze regelde allerlei bijeenkomsten tot in de puntjes. Zo waren er wedstrijden voor studenten op de Horecava in de RAI en organiseerde zij galadiners met SVH meester-koks en gastheren. Bij de SVH volgde zij de studies ‘Projectassistent Communicatiemedewerker Niveau A’ en ‘Projectcoördinator Communicatiemedewerker Niveau B’. Na tien jaar SVH kwam zij terecht bij een organisatiebureau die de meest uiteenlopende bijeenkomsten organiseerde voor de zakelijke markt en de overheid. Tien jaar lang deed ze fantastische ervaringen op. Ze zag veel plaatsen en leerde veel mensen kennen. Zo organiseerde Helma in 2003 de opening van de A5. Met allerlei activiteiten voor gezinnen werd het één groot feest op de afgezette snelweg. Een ander spraakmakend voorbeeld komt uit 2005. De inauguratie van Pieter van Vollenhoven als voorzitter van de Onderzoeksraad voor Veiligheid. Met Koningin Beatrix als een van de aanwezigen een eer om dit te mogen organiseren. Helma vervulde daar een functie waarvoor ze van hot naar her rende. Het waren fijne, maar ook hele drukke jaren.

Tijdens haar zoektocht naar iets nieuws keek ze vooral uit naar een functie met diversiteit. De afwisseling is wat Helma leuk vindt aan organiseren en regelen, hier haalt ze energie uit. De functie van officemanager bij Pro 10 sprak haar dan ook om die reden aan. Veel variatie, uiteenlopende taken en leuke uitdagingen op organisatiegebied. Ze kon blijven doen wat ze leuk vindt in combinatie met meer continuïteit wat betreft werkplaats en werktijd. Zo begon Helma bij Pro 10 aan de volgende stap in haar carrière. Ze moest in het begin erg wennen aan de structuur van een binnenfunctie. De reistijd werd minimaal en ze zag veel minder mensen. Het niet meer op pad zijn miste ze in het begin zeker. Nu moet Helma er niet meer aan denken. Juist de rust die deze functie haar biedt, vindt ze fijn. Het geeft ruimte voor haar grote hobby fietsen en tijd om met haar gezin door te brengen.

Bij Pro 10 heeft Helma vooral veel recruitmentervaring opgedaan. Zonder enige kennis van zaken begon zij in 2015 met het inzetten van ZZP’ers bij opdrachtgevers binnen een raamovereenkomst met de Rijksoverheid. Het stukje detachering werd geboren en je kunt wel zeggen dat dit stukje van Pro 10 het kindje van Helma is. Het inzetten van interim personeel is altijd in beweging en zorgt regelmatig voor mooie uitdagingen. Verder nam Helma nooit eerder het complete financiële proces voor haar rekening. Bij Pro 10 regelt Helma alle financiën. Dit proces heeft ze zich helemaal eigen gemaakt. Ze vindt het heerlijk als alles rondom de financiën weer op tijd geregeld is. Een uitdaging die elke maand terugkomt!

Helma zit na ruim tien jaar nog prima op haar plek bij Pro 10. Ze geniet dagelijks van de diversiteit die haar functie biedt. De echte uitdaging vindt ze om alle ballen hoog te houden. Zowel in het recruitmentproces, als in de Human Resource, de interne zaken en de financiën wil Helma alle puntjes op de ‘i’ hebben. De stressvolle pieken en het chronisch tijd tekort wordt ruimschoots gecompenseerd door alle voldoening die zij uit haar werk haalt. Pro 10 is erg blij met Helma als officemanager en hoopt haar nog lang in het team te hebben!

Terug naar overzicht